Légi Marketing Alap helyett Buszos Marketing Alap
2009.02.06. 18:50 • Balatonfüreden tárgyalt a Magyar Turizmus Zrt. vezetősége a balatoni Légi Marketing Alapban érintett önkormányzatok és vállalkozások képviselőivel csütörtökön. Dr. Róna Iván, az MT Zrt. vezérigazgatója és Szűcs Balázs, a Társaság marketingigazgatója a Balaton régió turizmusában meghatározó szerepet játszó sármelléki repülőtér jelenlegi helyzetéből fakadó kérdéseket tekintették át az érintettekkel és megoldási javaslatokat vázoltak fel - tudatta az MT Zrt.
A szakemberek úgy vélik, hogy a sármelléki repülőtér helyzete háromféle forgatókönyv szerint - pesszimista, optimista és realista - alakulhat és a lehetséges megoldási javaslatokat ezek függvényében szükséges felvázolni. A pesszimista forgatókönyv szerint a repülőtér tulajdonosa nem talál új befektetőt, amelynek következtében a repülőteret kénytelenek lesznek bezárni. Az optimista forgatókönyv szerint sikerül új befektetőt találni, aki vállalja az üzemeltetést, kifizeti a reptér adósságait és még az idei szezonban újraindulhat a légi forgalom Sármelléken. A realista szemléletmód szerint a tulajdonos ugyan talál új befektetőt, de az üzemeltetés átvételével kapcsolatos teendők elhúzódnak, és leghamarabb csak a szezon végén tud új járatokat fogadni a repülőtér. Az új helyzetnek megfelelően a Magyar Turizmus Zrt. új stratégiát javasol, annak érdekében, hogy a Balaton régió turizmusa átmenetileg se szenvedje el a repülőtér hiányát. Az MT Zrt. javaslata, hogy a Légi Marketing Alapot (LMA) átmenetileg a Buszos Marketing Alap (BMA) helyettesítse, amely - a Társaság által a szomszédos, illetve közeli országokban folytatott forgalomélénkítő kampánnyal összhangban - a környező országokra koncentrálna. A BMA-val mint új marketingeszközzel kívánja ösztönözni a Társaság, hogy a régióba minél több autóbuszos turista érkezzen a szomszédos, illetve közeli országokból. A tárgyalás során a résztvevők további javaslatként fogalmazták meg, hogy azok számára, akik kényelmi vagy más okokból szívesebben érkeznek repülővel a régióba, olyan közeli repülőtereket ajánlanának, ahová a mostani LMA tagok Balaton transzferbuszokat szerveznek, amelyek a Balaton régió szálláshelyeire szállítanák az utazókat. A szolgáltatók jelezték, hogy készen állnak hozzájárulni az Alap finanszírozásához. A javaslatok részleteinek kidolgozása érdekében a Balaton régió egy bizottságot állít fel. A Magyar Turizmus Zrt. és a Balaton régió érdekelt szolgáltatói/szervezetei mindazonáltal abban bíznak leginkább, hogy a sármelléki repülőtér helyzete hamarosan megoldódik, és ismét fogadja a Balatonra érkező járatokat a repülőtér, újabb vendégeket, vendégéjszakákat és több bevételt eredményezve a Balatonnál - tudatta az indexveszprem.hu hírportál.
HOZZÁSZÓLÁSOK
Név: * E-mail cím:#1 - Törőcsik László - 2009.05.02. - 22:17:28
A buszos marketing alap ötletét ki kéne terjeszteni a tókörüli települések egésznapos, rendszeres, ütemes autóbuszjáratokkal való kiszolgálására. Gondoskodni kéne arról is, hogy a repülővel érkezők és más turisták is kényelmesen és biztonságosan visszajuthassanak szállásukra egy-egy késő estébe nyúló program (pl. hangverseny, színházi előadás, más rendezvény)meglátogatását követően.