MecenatúraMecenatúraBalatonfüred város honlapjaFüred TV a Facebookon!

Két hete áll a vasút

2010.03.19. 12:42 • Lassan két hete áll a vasúti közlekedés a Balaton északi partján, Kenese és Csajág között. Mint ismeretes a vasúti pálya alatt megmozdult a löszfal, így biztonsági okokból felfüggesztették a szerelvények közlekedését. Bár a balatonkenesei önkormányzat és a MÁV nem nyert támogatást a Közép-dunántúli Regionális Fejlesztési Tanácstól a probléma végleges megoldására, a balatonakarattyai rézsűcsúszás bekövetkezte után a vasúttársaság azonnal megkezdte a helyreállítást, a munkálatok jelenleg is zajlanak.

A MÁV hozzánk eljuttatott közleménye szerint, a munka elhúzódásában jelentős szerepe van az eddigi rossz időjárásnak. A vasúttársaság közli azt is, hogy a forgalom visszaállításának legfontosabb feltétele a biztonság maximális megteremtése. A helyreállítási folyamat több munkafázisból áll. A mozgó földtömeg ideiglenes megfogását szolgáló szádfal leverése már megkezdődött. Ezt követően kerülhet sor a vágányok alatti összerepedezett földtömeg utólagos kiinjektálására, majd a vágány helyreállítására - ugyancsak az időjárás függvényében. A vasúttársaság szakemberei mindent megtesznek annak érdekében, hogy - a folyamatosan végzett mozgásvizsgálatok kedvező eredménye függvényében - a vonalszakasz ismét biztonságosan járható legyen, és a vonatok újból menetrend szerint közlekedhessenek. Hogy ez körülbelül mikor következik be, azt a MÁV nem közölte. Tény, hogy a vágányzár miatt az utasok egyre inkább a buszos utazást választják, hiszen jelenleg egy gyorsvonat négy és fél óra alatt teszi meg a Tapolca - Budapest távot úgy, hogy közben kétszer, Kenesén és Csajágon még át is kell szállniuk az utasoknak, hiszen a két település között autóbuszok közlekednek. Tetőzi a gondokat, hogy április 19-ig felújítás miatt, ugyancsak vágányzári menetrend van érvényben Székesfehérvár és Budapest között. A MÁV-Start március 28-án előszezoni menetrendet vezetne be a Balatonnál, amiben több közvetlen budapesti vonatot, nagyobb kerékpárszállító kocsikat és bizonyos személyvonatokban Desiro motorvonatokat ígér. Ameddig azonban akarattyánál nem indulhat meg a forgalom, a menetrend bevezetése is csúszik. A vasúttársaság elismeri, hogy a szükségintézkedések átmenetileg kellemetlenséget, hosszabb menetidőt okozhatnak, de kérik az utasok megértését és türelmét saját maguk és a közlekedés biztonsága érdekében.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Név:   *    E-mail cím: 
 
 
 
 
A hozzászólást csak a biztonsági kód megadása után tároljuk.
 
Biztonsági kód:    Kód:   A kód megadásához kattintson sorban a kiemelt számokra.
 
 

 

#5 - HJ - 2010.03.28. - 15:16:21

Igaz. Kösz !

#4 - JH - 2010.03.28. - 11:34:34

voDkára...

#3 - HJ - 2010.03.27. - 16:01:49

A mozdonycserék kérdéséhez: A Transz-Szibériai Expresszen hamarabb lecserélik a mozdonyt - VOTKÁRA ! Na mára ennyi elég a humorból.

#2 - apacs - 2010.03.26. - 15:34:23

Igen,ezzel a gondolattal én is egyetértek.De itt nem csak a vágányokkal,hanem a vonatokkal is baj van.Nemis kicsi! Én 1 hónapja voltam pesten vonattal és mikor felhúztam az egyik ablakot,majdnem odaragadtam hozzá,annyira dzsuvás volt.Hazafele jövet,meg a vágányfelújítások miatt,került a vonat Százhalombatta,Pusztaszabolcs fele,ahol mozdonyt cseréltek villanyról dízelre.Ott álltunk kb 30 percet,majd Székesfehérváron újra mozdonycsere volt,nem értem azóta sem,hogy miért.De fehérvár előtt Börgöndnél is álltunk a prérin kb 15 percet. 3 óra 10 perc volt a Budapest-Balatonfüred táv. Veszprém-Budapest 1 óra 47 perc.Teljesen tönkre fogják tenni az északi part vasútvonalát,ha sűrgősen nem vezetik fel fűzfőnél a Veszprémi vonalra.

#1 - István - 2010.03.26. - 08:44:13

Meddig lesz még vágányzár? Teljesen tönkreteszik ezt a vonalat, az utasok elszoktak a vonattól. Lesz ok a bezárására. Ügyes!!!

 
KÉPGALÉRIA

STATISZTIKA

Összes megtekintés: 708

Mai megtekintés: 1

Utolsó: 2024.11.23 21:41:09

KAPCSOLÓDÓ HÍREK

Nincs kapcsolódó hír.

 
Minden jog fenntartva.  Copyright © 2005-2024 Füred Stúdió Televíziós Kft.  |  Moderálási alapelveink  |  Adatkezelési elveink  |  Developed & Designed by GEKKOSOFT