Megtekintéshez kattintson a képre!
Új koncepció a füredi tömegközlekedésben - Térkép és menetrend!
2011.11.24. 17:32 • Teljesen új helyi járati koncepciót fogadott el a balatonfüredi képviselő-testület, a november 24-i ülésen. Nem csak a viteldíjak emeléséről született döntés, de arról is, hogy a Balaton Volán veszteségeit csökkentendő, jövőre 82 ezer km-t spórolnak meg a helyi buszok vonalain. Január 1-jétől nem arra és nem akkor járnak majd a buszok mint eddig.
Jelentősen átalakul Balatonfüred helyi autóbusz közlekedése, miután a képviselők elfogadták a Balaton Volán 2012. évi javaslatát. Az eddigi 14 vonal helyett, az új évben 5 vonal szerepel majd a menetrendben. Csima Péter területi igazgató szerint a koncepció ésszerűbb az eddigieknél, áttekinthetőbb és rugalmasabb is. Alapvetően egyetlen gerinc vonalra épült a koncepció és ezen gerinc vonalon járnak majd a buszok úgy, hogy új összeköttetések jönnek létre az egyes városrészek között. Így pl. az arácsi városrészből átszállás nélkül el lehet majd érni a nagy bevásárlóközpontokat, míg a Köztársasági úti lakótelepről közvetlenül lehet majd utazni a Kisfaludy strandra. A Volán telephelyről, illetve Újtelepről óránként indulnak majd a buszok, az óra 40-es indulás azonban megszűnik. Az 1-es számjelzésű autóbusz az alábbi útvonalon közlekedik majd minden páratlan órában: Volántelep - Gombás Kúria - Arács - Kisfaludy strand - Arany Csillag - Vasútállomás - Szabadidőközpont - Tesco - Hajóállomás - Köztársaság úti lakótelep - Volántelep. A 2-es számozású autóbusz januártól az alábbi útvonalon közlekedik, minden páros órában: Volántelep - Köztársaság úti lakótelep - Hajóállomás - Tesco - Szabadidőközpont - Vasútállomás - Arany Csillag - Kisfaludy strand - Arács - Gombás Kúria - Volántelep. Ezen a gerincvonalon közlekedik majd az 1/A és 2/A jelzésű autóbusz is, ezek annyiban különböznek az előzőektől, hogy ezen járatok az arácsi fordulót kihagyják, vagyis csak a Volántelep - Köztársaság úti lakótelep - Hajóállomás - Tesco - Szabadidőközpont - Vasútállomás és vissza útvonalon járnak. Így az Óvárosból óránként lehet lejutni a partra, illetve a vasútállomásra, és ugyanígy vissza irányba is. Változás az is, hogy minden járat ezentúl csak egyszer érinti a vasútállomást. Lesz 3-as, 4-es, és 5-ös jelzésű járat, ezek azonban csak iskolai, illetve munkásjáratok. A 3-as a hajógyári dolgozókat szállítja a vasútállomás és a gyár között, a 4-es busz naponta egyszer közlekedik majd és a vasútállomásról indulva a 71-es úton Arácsra közlekedik, visszafelé az Arácsi és Illés utcákat érintve tér vissza pályaudvarra. Az 5-ös helyi járatot naponta háromszor indítja útnak a volántársaság, ez a Vasútállomás - Probio - Noszlopy utca - Perczel M. utca - Illés J. utca - Csók u. - Vasútállomás vonalon jár. A testületi ülésen elhangzott, hogy az új viszonylatok számos előnnyel járnak, hiszen egy jeggyel gyakorlatilag bárhonnan bárhová el lehet jutni, a menetrend könnyebben átlátható. Újdonság lesz, hogy a buszok indulási helyét több nyelven is feltüntetik majd a megállókban és az adott megállóból való tényleges indulási időt jelenítik meg az oszlopokon. Az új koncepció mellett új tarifák is életbe lépnek január 1-től. Egy autóbuszjegy, az év minden időszakában 300 Ft-ba kerül majd. Az egyvonalas bérlet megszűnik, az összvonalas 4500 Ft-ba kerül. A tanulóknak és nyugdíjasoknak 1700 Ft lesz a bérlet ára. Korlátlan számú utazásra jogosító napijegyet is lehet vásárolni 700 Ft-ért. Dr. Bóka István polgármester az új koncepcióval kapcsolatban előrevetítette, hogy biztosan lesznek ellenvélemények, módosítási javaslatok a lakosság részéről, ami alapján lehet még finomítani az elfogadott terven. Erre a december elegendő időt ad, hiszen vélhetően egy hónap alatt a médián keresztül valamennyi lakoshoz eljut a tervezet és a megszülető javaslatokat el lehet juttatni az illetékeseknek, -tette hozzá a városvezető. Az új koncepció fontos változása, hogy a nyári időszakban a Borhetek ideje alatt eddig közlekedő 22:15-ös és 23:15-ös járat megszűnik, így nyári időszakban az utolsó helyi járat 21:42-kor eljön a partról. A Balaton Volán jövőre is a 3 darab MAN típusú alacsonypadlós autóbusszal kívánja megoldani a helyi feladatokat, ezek azonban már 20 évesek. A fejlesztésre eddig nem jutott pénz, új autóbuszokat a jövőben igyekszik beszerezni a társaság. A Füred Televízió november 30-i adásában részletesen, térképek segítségével bemutatjuk az elfogadott tömegközlekedési koncepciót és a menetrendet is.
HOZZÁSZÓLÁSOK
Név: * E-mail cím:#6 - Simkó Bálint - 2015.06.09. - 19:51:40
Kedves Brigi!
Az új menetrend a hozzászólásodra reagál. Az új menetrendben 1 óránként lehet lejutni a Vasútállomáshoz, az Újtelepről,mint a város többi részéről .Ui:Vasútállomás a központ.Innen Füred fontosabb részeire is el lehet jutni.
#5 - Zsigmond István - 2012.03.29. - 15:59:02
Tisztelt Csima Ur!
Nap mint látom a helyi járatokat amin alig kettő-tiz utas van.Az ilyen nagy buszokn negyven fölötti utasok szoktak közlekedni a helyi járatokon.Szinte fáj a szivem és a pénztárcám ,hogy milyen pazarlás folyik itt Füreden.Szerintem el kellene adni ezeket a nagy buszokat és hejyettük fele ekkorákat káne venni.Ha a nyári két hónapban kicsik lennének akkor sürübben kellene járatni őket,Tisztelettel Zsigmond István Balatonfüred
#4 - Brigi - 2011.12.11. - 11:12:35
Szeretnénk megköszönni,főleg a Polgármesteri Hivatalnak,hogy az Újtelepről 2 óránként tudunk majd lejutni a vasútállomás környékére!Pedig itt fent is laknak idősek,és gyerekek is mint a város többi részén!Tudtommal mi is adófizetők vagyunk.Köszönjük!Ui:Járda is csak a Szőlősi utcától lefele van!
#3 - Prohi - 2011.12.08. - 16:54:40
félóránként újtelepre??
#2 - Lacibá - 2011.12.07. - 16:06:54
A járatritkítás és az áremelés sajnos érthető, de miért kellett ennyire megkeverni a járatokat, mi ebben az ésszerűbb? A télen üres Kisfaludy strand irányába felesleges 5 km-es kerülő de az Öreg hegy irányába máig sem jár autóbusz, pedig milyen egyszerű lett volna a Tamási Áron utca Csárda utca betérés a 3-as és a 4-es járatnak.
#1 - atys - 2011.12.05. - 09:03:55
Miért jó,hogy ilyen gyakran változtatják a helyijáratok útvonalait,de főleg a számozásait B.füreden?