
Januártól működik a füredi járási hivatal
2012.11.05. 09:16 • A Földhivatal és Munkaügyi Központ jelenlegi épületében kap helyet a Balatonfüredi Járási Hivatal, amely 2013. január elsejétől a megyei kormányhivatal kirendeltségeként kezdi majd meg működését. Az önkormányzati hivataltól 21 köztisztviselő kerül át a járáshoz, amelynek vezetőjéről később döntenek.
Elsősorban költségkímélő szempontok miatt kerül a járási hivatal a földhivatal épületébe. Az új hivatal vezetőjéről később döntenek. A járási hivatalok az államigazgatási ügyek intézését végzik majd. Hozzájuk kerülnek az okmányirodák, egyes gyám-és gyermekvédelmi, szociális igazgatási, családtámogatási ügyek, a köznevelési feladatok, egyes építésigazgatási feladatok, a menedékjog, az egyéni vállalkozói tevékenység engedélyezése, egyes kommunális, állategészségügyi, vízügyi hatáskörök valamint a szabálysértési ügyek és a helyi védelmi bizottságok vezetése. A megyei kormányhivatal kirendeltségeként működő járási hivatalok különböző szakigazgatási szerveket foglalnak majd magukba, mint például a járási gyámhivatal, építésügyi hivatal, állategészségügyi és élelmiszer-ellenőrző szerv, földhivatal, munkaügyi kirendeltség és a népegészségügyi intézet. Egyelőre azonban ezek nem mindegyikét alakítják ki valamennyi járási székhelyen. A megyében összesen tíz járásközpontot állítanak fel. A Balatonfüredi Járási Hivatalhoz tartozó települések: Alsóörs, Aszófő, Balatonakali, Balatoncsicsó, Balatonfüred, Balatonszepezd, Balatonszőlős, Balatonudvari, Csopak, Dörgicse, Lovas, Monoszló, Óbudavár, Örvényes, Paloznak, Pécsely, Szentantalfa, Szentjakabfa, Tagyon, Tihany, Vászoly, Zánka. A járások kialakításáról tavaly szeptemberben döntött a kormány. A cél olyan modern hivatalok kialakítása volt, melyek hozzájárulnak a mai közigazgatásnál alacsonyabb társadalmi költséggel, hatékonyabban és ügyfélközpontúan működő területi közigazgatás létrejöttéhez. A járások kialakításánál figyelembe vették a 30 km-en belüli elérhetőséget, a területi határokat, a leendő körjegyzőségeket illetve a települések érdekeit. A járások felállításával megtörténik az önkormányzat és államigazgatási feladat- illetve hatáskörök szétválasztása.