Hosszú menetidő, korszerűtlen vonatok - ez ellen lépnének fel a balatoni polgármesterek
2012.04.20. 14:30 • Az április 20-án Siófokon megrendezett Balaton Fejlesztési Tanács ülésén ismét téma volt az észak-balatoni vasútvonal állapota. Sallee-Kereszturi Barbara, Hegymagas polgármestere felszólalásában kifejtette, a mai menetrend egyáltalán nem turistacsalogató, sőt inkább elriasztja az utazástól a fiatalokat, aki Európát vonattal járják és nem kedvez a menetrend a családoknak sem.
A polgármester hozzászólásában azt is elmondta, a Budapest-Tapolca vonalon közlekedő vonatok többsége korszerűtlen, méltatlan a Balatonhoz mint turisztikai régióhoz és méltatlan az európai színvonalhoz. Sallee-Kereszturi Barbara javasolta a Balaton Fejlesztési Tanácsnak, hogy összefogással érjék el a MÁV-nál, illetve a megrendelő minisztériumnál, hogy a jelenlegi mintegy 4,5 órás menetidő csökkentésére valamilyen megoldás szülessen. Gyorsabb és korszerűbb szerelvényekkel nyithatna igazán a Balaton Európa felé, - tette hozzá a polgármester. Molnár Gábor, a Balatoni Integrációs Közhasznú Nonprofit Kft. igazgatója a felvetésre válaszolva elmondta, jelenleg egy tanulmány közepén vannak, amely pontosan azt a célt szolgálja, hogy kiderüljön, mik a valós igények az észak-balatoni vasútvonalon. Ezt a MÁV-al közösen végzik és várhatóan mindenki számára megnyugtató eredmény születik. Olyan menetrend alakulhat ki, mely igazodik a speciális igényekhez. Korábban a Balatoni Szövetség is levélben fordult a szakminisztériumhoz annak kapcsán, hogy április 15-étől megszűnt egy közvetlen budapesti vonatpár a vasútvonalon. Az államtitkári válaszból kiderül, hogy a szóban forgó vonatokat a közeljövőben nem indítják újra, azok csak a nyári főszezonban közlekednek a korábbi menetrend szerint, addig is fehérvári átszállással lehet kora reggel a fővárosba utazni. Néhány éve még Intercity kapcsolat is volt Budapest és a Balaton északi partja között, ezt épp a számos lassújel miatt visszaminősítették gyorsvonattá. Igaz lassan ez a gyorsvonati fogalom sem állja meg a helyét a 29-es vonalon, ahol az átlagsebesség ma 60 km/h körül van.
HOZZÁSZÓLÁSOK
Név: * E-mail cím:#4 - szintén füredi - 2012.04.23. - 21:53:28
Menetrendben feltüntetni, hogy mikor közlekednek a Desirok????
Ez eléggé szánalmas. Kb. egyet jelent azzal, hogy a menetrendben fel kéne tüntetni, hogy mikor lehet normális körülmények között utazni.
#3 - furedi2 - 2012.04.23. - 20:01:13
Menetrenden szerintem is kellene javítani és feltüntetni hogy mikor közlekednek a Desirok
#2 - Betelgeux - 2012.04.21. - 12:09:54
Biztos bennem van a hiba. Nem feltétlen a kényelmetlenséggel van hibám, azt elviselem. Mégis valami érthetetlen oknál fogva tudatalatti iszonyom van a Bhv, Bo, Ao kocsiktól. Ha egy ilyenbe beszállok előtörnek azok a gondolatok belőlem, hogy milyen szerencsétlen ország szülöttje vagyok, megalázottnak és kiszolgáltatottnak érzem magam.
Elvileg a mennyei EU birodalom része vagyok, de mégis a birodalom nyugati részén már 30 éve olyan színvonalú vasúti közlekedés volt, ami itt talán sose lesz.
A legkorszerűbb, felújított Székesfehérvár-Tárnok vonalon végre lehet 160kmh-val száguldani, ami kimondhatatlan 60 milliárd forintba került. Erre gondolom Németországban, Franciaországban nagyot néznek, ahol már a 90-es években is 200-300kmh vonalak voltak a megszokottak. És akkor ne is beszéljünk a japán vagy a kínai maglev gyorsvasúthálózatról
Legalább azt a fránya Veszprém-Balaton Vasúti projektet vennénk elő, és egy korszerű helyközi vasúti rendszerrel eljuthatnánk és átszállhatnánk Veszprémben a másik vonalra. De persze tudjuk hogy a föld ezen árnyékos oldalán ez annyiba kerülne mint a teljes Orosz és Amerikai űrprogram összes költsége együtt. A üzemeltetési költségekből pedig három teljes kínai hadsereget lehetne fenntartani. Tudjuk, ha az állam zsemlét vesz, akkor neki az itt 6232 Ft/db.
#1 - Koncz János - 2012.04.20. - 19:28:15
A 29-es vonbalon közlekedő gyorsvonatokban jelenleg az elvárható szintet túlteljesítő expresszvonati kocsik is közlekednek (Bko 20-37, belső fénykép: http://www.vonatosszeallitas.hu/kocsik/lengyelgyors/Bko.jpg). Ennél magasabb komfortfokozatú kocsi sehol sem közlekedik gyorsvonatban, tehát szerintem nem lehet rá panasz. Persze nem mindegyik kocsi ilyen, de egy kis odafigyeléssel lehet kényelmesen utazni. A személyvonatokban pedig ott a Desiro, ami szintén jó, még 1. osztály is van rajta.
A menetrenden viszont lehetne javítani, az tényleg nem vonzza az utasokat.