MecenatúraMecenatúraBalatonfüred város honlapjaFüred TV a Facebookon!

Újraépítik a hidegfürdőt

2011.02.07. • Czigler Győző tervei alapján építették meg 1889-ben a füredi hidegfürdőt, amelynek impozáns épülete 1945-ben, máig tisztázatlan körülmények között robbant fel. Most 3 milliárdos beruházás keretében tervezi a Gyetvai építész cég a hidegfürdő újraépítését. Ha a tervek támogatásra találnak, szeptemberben el is kezdődhet az építkezés. A Gyetvai fivéreket Füreden már jól ismerik, felújították a Törley-villát, és több koncertnek, kiállításnak voltak a mecénásai a városban és Budapesten is.

 

HOZZÁSZÓLÁSOK

Név:   *    E-mail cím: 
 
 
 
 
A hozzászólást csak a biztonsági kód megadása után tároljuk.
 
Biztonsági kód:    Kód:   A kód megadásához kattintson sorban a kiemelt számokra.
 
 

 

#21 - lendkerék - 2011.04.03. - 19:34:32

Korábbi beírásomat kitörölték,melynek az volt a témája,hogy legyen népszavazás a hideg fürdő megépítésé-
nek ügyében.A szavazásra feltett kérdés a következő kell,hogy legyen:"Akarja-e Ön,hogy a megépített
hideg fürdő látványa zavarja a Balaton panorámájának látványát?"

#20 - füredi szállodás - 2011.02.16. - 15:58:01

Üdv. Mindenkinek!

Szállodai szakemberként egy dologgal szeretnék hozzászólni az eszmecseréhez.

Amikor megkérdezi egy vendég, hogy mit lehet csinálni a városban, ha idelátogat, bajban vagyunk. Ugyanis azt tudjuk mondani, hogy sétálhat, nyáron meg részt vehet valamilyen rendezvényen. Ekkor jön a kérdés, hogy "és még?". Erre már nincs mit mondani. Nem mindenkit elégít ki a sétálgatás. Egy este igen. De többször már nem. Szabadtéri rendezvényből is elég 1-2 nap egy nyaralás alatt.

Mindig jövünk a reformkori városrésszel, meg a Tagore-sétánnyal. Megmérte már valaki, hogy mennyi idő alatt végig lehet sétálni az előbbin? Hiszen alig 2-3 utca az egész. A sétány sem egy maraton hosszúságnyi. Ezekkel tehát nem lehet hosszú időre befogni a vendég száját.

Itteni lakosként sem jobb a helyzet. Barátok, rokonok jönnek látogatóba, és nem lehet elvinni őket sehova szórakozni.

Szóval egyetértek azzal, hogy lehet még egy hotelt építeni, legyen itt az első 5 csillagos balatoni, közvetlen vízparti szálloda. Hajrá! Csak nyújtsunk a sétálgatáson kívül más programot is, mert különben csak egyszer jön az 5 csillagos vendég, többször nem, mert unatkozni fog.

Kérek mindenkit, hogy ne gondolja azt, hogy szállodásként félek a konkurenciától. A város jelenlegi szállodái nem 5 csillagos vendégekkel vannak tele. Ha majd nyílik egy színvonalasabb ház, az a jelenlegi vendégtömeg egy elenyészően kis hányadának fog csak alternatívát jelenteni. Tehát nyíljon meg az új hotel, jöjjenek bele olyan vendégek, akik eddig nem választották Füredet, mert nem találtak az igényeiknek megfelelő magas kategóriájú helyet. Ez a városnak jó! Csak nyújtsunk valamit, ami miatt máskor is érdemes lesz idejönnie.

#19 - atys - 2011.02.15. - 03:21:46

szintén füredi!

Egyetértek veled és tök jó ötletet vázoltál fel az utolsó 2 hozzászólásodban!

"A görög falu jelenlegi funkciójának megtartásával kéne bővíteni a területet Tihany felé. Esetleg tematikus szórakoztatási koncepciót követve létre lehetne hozni egy szórakoztató városrészt, ahol a világ különböző országainak építészeti stílusát követő negyedekben sokféle zenei irányzatot képviselő kisebb-nagyobb szórakoztató egységek működnének. Ha ilyen, vagy ehhez hasonló programkínálatot fel tud mutatni a város, akkor kell további szállodákkal teletűzdelni Füredet. Egyébként semmi értelme."

Nekem tetszik ez a dolog!
Csak az a baj,hogy a magyar ember hülye és idegbeteg! A pestiek panaszkodnak,hogy 30 percenként felszáll egy repülő ami hangos,panaszkodnak a Szigetre,mert hangos a zene,Alsóörsön sem bírnak ki pár napot a lakók mikor Harley Davidson Fesztivál van,Szenktirályon azért nem épül reptér,mert az almádi lakosságot zavarná az óránként vagy esetleg 2-3 óránként le és felszálló gépek zaja.De amikor katonai reptérként üzemelt,akkor nem zavartak senkit a helikopterek. Na ez is érdekes,de mindegy... A füredieket meg az zavarja ha koncert van,mert hangos a zene és a fiatal jól érzi magát!


#18 - Szegmens és összefüggés - 2011.02.14. - 20:50:16

Miért ne legyenek zenés szórakozóhelyek, voltak, vannak a Sundanceben, de ott úgy tűnik valamit elrontottak. Vagy nem figyeltek, nem látok bele, lehet szerencsére. Még egyszer: mi köze ennek a hidegfürdőhöz? Legyen hidegfürdő, legyen Szandensz. Meg béke.

#17 - szintén füredi - 2011.02.14. - 19:11:58

A folyamatosan reklamált Sundance Park és a tervezett vízi hotel között az az összefüggés, hogy hiába épül újabb hotel a városban, ha a város nem tud semmilyen érdemleges esti szórakozási lehetőséget felkínálni. Füreden már lassan mást se lehet csinálni, csak sétálgatni, meg tespedni valamelyik parti fotelosban. Ott egy nagy lehetőség a város szélén, amit ki kéne használni. Biztos rengeteg pénzbe kerülne, de többet is hozna Fürednek, mint egy 40 szobás hotel, de ez nem zárja ki annak megépítését. Legyen a hotel is, de akkor rá kéne feküdni a szórakoztatásra is. Szerintem egyetlen nyaralóhely sem engedheti meg magának, hogy csak EGY adott társadalmi szegmens igényeire fókuszál. Több lábon kell állni, főleg, ha az eszközök is adottak.
Elég szétnézni más európai üdülőközpontokban, ahol a családi üdülőhelyeken is a zenés szórakozóhelyek garmadája áll rendelkezésre. Füreden meg van kettő. Az, hogy ne szórakozzanak a fiatalok, meg benne van a város idegenforgalmi koncepciójában. ("csendes nyugodt nyaralóhely családoknak").
A másik meg az, hogy nekem kicsit sietősnek tűnik a dolog. Januárban hirtelen megkérdezzük a lakosságot, szeptemberben meg már építkezünk. Egy egyszerű építkezésnél meg hónapokat kell várni az engedélyekre. Itt meg csak a Balatonba akarnak egy szállodát építeni. Ja, és nincs érdekeltségem a Sundance Parkban.

#16 - R.Á - 2011.02.14. - 18:10:01

#15.
Szerintünk annak idején a hasznosításban közreműködést vállaló Önkormányzatnak kellett volna odafigyelni, de most már odafigyel az Ügyészség is, majd talán kérésére s NAV is.

#15 - legyen hidegfürdő - 2011.02.14. - 17:40:04

A sundanceseknek üzenem: akkor tetszettek volna odafigyelni, amikor vitték a pénzt a sundanceből. Ezt, mármint a hidegfürdőt remélhetően nem lehet szétlopni, mert lesz gazdája: az önkormányzat, meg a Gyetvaiék. De nem akarok személyeskedni

#14 - A hidegfürdő nem a panaszfal - 2011.02.14. - 17:34:06

Komolyan, miért függ ösze a folyamatosan reklamált sundance park, azaz " a fiatalok szórakozása" a hidegfürdővel? Nem vagy vagy, hanem igen igen. Ki mondta, hogy ne szórakozzanak a fiatalok? Ki mondta, hogy ne lehessen este bulizni ilyen-olyan helyeken? Ha esetleg ki lehet sétálni a feltételezem, hangulatos hidegfürdő épületére, mint most a molóra, és meglehet ott inni valamit, az kinek rossz? Csak annak sérthetiaz érdekeit, akinek a szétlopott sundance-ben van érdekeltsége. Az átlag füredi, aki nem sértett vagy erősen ellenérdekelt vendéglátós, az csak örülhet az új látványosságnak

#13 - szintén füredi - 2011.02.14. - 16:29:12

Furcsaságoknak:

Ha ellátogat Balatonfüred honlapjára, akkor láthatja, hogy nem a gazdag/szegény társadalmi feszültség dominál az itt élők tiltakozásában. A fürdőház konkrét helyével van a probléma. Ha visszaolvassa a hozzászólásomat, akkor észreveheti, hogy a nádas mögé építkezés költői túlzásával a panorámát akartam verbálisan megvédeni. Számtalan olyan vízfelület van a város partszakaszán, ahol ez a beruházás megvalósítható. Ezen javaslatok szintén megtalálhatók a város weblapján a vendégkönyvben.
Számomra teljesen érthetetlen az a kettősség, ami a füredi városvezetést jellemzi. Az, hogy az egyetlen még szabad balatoni panorámát is elveszik az emberektől az nem érdekes, az nem zavarja a városvezetést, mert majd a szép új szállodát lehet mutogatni, hogy nálunk már ilyen is van. Diadalittasan át lehet vágni az avatóünnepségen a szalagot, hogy de jó, már megint fejlesztettünk. Csak mi lesz a fejlesztés ára? Gyakorlatilag nem fogod látni a Balatont a sok fejlesztéstől, ami a városvezetést nem fogja zavarni. De egy város szélén működő szórakoztató negyed már zavarja a városvezetést, mert nem kortárs világzenét játszanak, meg nem vonulnak fel havonta kétszer a reformkori hagyományőrzők. Ebből is az látszik, hogy a fiatalok nincsenek képviselve a városvezetésben. A képviselőtestület mielőtt ilyen projekteken gondolkodik, azzal is foglalkozhatna, hogy milyen szórakoztató programokat kínál a város az ide érkezőknek? Mert állandó szórakozási lehetőség sajnos jelenleg nincs. A különböző fesztiválokból bármikor le lehetne akasztani egyszerre kettőt is a fogasról, de olyan hely nincs Füreden, ahová egy átlagos szombat estén el lehetne menni bulizni, vagy ?beülni?. Ez nem csak a fiatalabb korosztály számára probléma. Azt azért ne gondolja senki, hogy egy gazdag, vagy egy átlagos turistát hét napon keresztül el lehet szórakoztatni a Tagore sétányon való sétálgatás biztosításával, illetve a reformkori városrésszel. A sétány nem olyan hosszú mint a kínai fal, a reformkori városrész meg azért mégsem akkora, mint például Krakkó, és korántsem olyan mozgalmas, mint a bolgár Napospart.
A görög falu jelenlegi funkciójának megtartásával kéne bővíteni a területet Tihany felé. Esetleg tematikus szórakoztatási koncepciót követve létre lehetne hozni egy szórakoztató városrészt, ahol a világ különböző országainak építészeti stílusát követő negyedekben sokféle zenei irányzatot képviselő kisebb-nagyobb szórakoztató egységek működnének. Ha ilyen, vagy ehhez hasonló programkínálatot fel tud mutatni a város, akkor kell további szállodákkal teletűzdelni Füredet. Egyébként semmi értelme.

#12 - atys - 2011.02.14. - 13:34:01

Tisztelt Furcsaságok!

Itt nem azzal van a gond,hogy az egyik gazdag,a másik csóró hanem azzal,hogy csak a gazdagokra és az idősekre gondolnak ebben a városban,azt hiszi az Önkormányzat,hogy csakis a gazdagok hozzák a pénzt ide! Pedig tévedés! Egy szegényebb ember is elmenne bárhova,ha lenne hova és a pénztárcájához lennének igazítva az árak! De rossz hírem van: egy gazdag sem fog idejönni előbb utóbb,pláne ha elterjed országszerte a hír,hogy "füred igaz,hogy szép város,de nagyon unalmas"! Régen én is jobban szerettem itt lakni,az biztos!

#11 - Furcsaságok - 2011.02.14. - 10:56:12

Úgy látom, sokan társadalmi-szociális feszültségként kezelik a hidegfürdő kérdését. Ha nekünk nem lesz pénzünk oda menni, másnak se legyen, ha én csóró kispénzű vagyok, legyen csóró mindenki. Nincs összefüggés kérem, a fizetésemelést másutt kell intézni, mint ahogy azt is, hogy a drága hajókkal, nagy autókkal, jó cuccokban járnak ide emberek. Még mielőtt gőzös aggyal félreértenek, nem azt mondtam, hogy helyes hogy nyílik a társadalmi olló, egyáltalán nem az, de ennek nincs köze a hidegfürdőhöz. Ha a bokrok mögött építjük meg, és nem látjuk a gazdagokat, akkor nem lesznek? Füreden, más városokhoz képest, elég sokat költenek közügyre is, aki mást mond hazudik, vagy rosszindulatú, mert nem hozták valahol helyzetbe.

#10 - kirgiz kecske - 2011.02.12. - 19:49:39

Ilyen szép beruházásoknak mindig van helye Füreden.Igen gondolni kell a fiatalokra ,ezért a Görög falut nem megszüntetni ,hanem tovább fejleszteni kell.Nem értem a panaszokat ,hogy zajos.Pont azért van a város szélén!Hol legyenek a bulik a belvárosban?!A szállodák és discók adójábol ,pályázatokkal pedig költeni kell a lakó övezetekre.Igen pl. állomás ,Kossuth utca stb.!!!

#9 - szintén füredi - 2011.02.12. - 14:24:17

Atys! respekt neked!!

Nekem is ugyanez a véleményem. Füreden már így is egymást érik a vitorláskikötők, illetve az olyan helyek, ahová az átlagos fiatalok nem tudnak beülni, mert a levegővétel is egy kisebb vagyonba kerül. Lassan olyan lesz a város mint egy múzeum, ahol mindent a szemnek semmit a kéznek. Ez megint olyan beruházás lesz, amit a földi halandó csak kívülről lát. A stégek és a tetőterasz részbeni megnyitása meg addig fog tartani mint a borhét, (kis túlzással) amíg a Porsche Cayenne-el a sétányon parkoló vendégeket el nem kezdi zavarni a köznép zaja. Ha a képviselő testület tűzön vízen keresztülviszi a hotel építését, akkor legalább rakják valami nádas mögé ahol nem zavarja a panorámát, ami legalább még ingyenes. Egy Coke Clubról mi meg csak álmodozhatunk, amikor Sundance Park se lesz már, mert a tulaj már meggazdagodott belőle, a városnak meg nem fér bele az idegenforgalmi koncepciójába.

#8 - atys - 2011.02.12. - 02:38:42

Ja és már előre látom,hogy az 5 csillagos szállodában lakó vendégek majd panaszt nyújtanak be az augusztusi Borhetek ellen,mert hangos! Akkor majd megszüntetik a Borheteket is. Szálloda jön,Borpavilonok mennek.

#7 - atys - 2011.02.12. - 02:05:45

Üdvözlet!

Szép,de hülyeségnek tartom! Minek még egy szálloda füredre? Nincs még elég ebben a városban? Azoknak sincs forgalmuk! A Füred Hotellel mi lesz? Úgymarad,aztán egyszer csak összeomlik?
Szerintem ehelyett inkább minél hamarabb neki kellene állni a vasútállomás-buszpályaudvar felújításának vagy esetleg el tudnám képzelni,hogy villamosítsák legalább füredig a vasútvonalat,hogy ne 3-4 óra legyen az út Budapestig! Vagy el tudnék képzelni egy jó kis nyári szórakozóhelyet itt füreden,hasonlót mint Siófokon a Coke club,régi nevén Beach House! De persze a fürediekre,pláne a fiatalokra nem kell gondolni,csak a gazdag vendégekre,akik meg tudnak fizetni egy 5 csillagos luxust! Ki fog odamenni télen? Kinek lesz arra pénze,hogy ott fürödjön,szaunázzon egy 5 csillagos hotelben? Egy füredi átlagembernek biztos nem!

#6 - Kakukk - 2011.02.11. - 18:04:08

Lenyűgöző, építsék meg! :)

#5 - dodo - 2011.02.11. - 17:33:26

Kedves Réz Ádám!
Megértem az álláspontját ,hiszen én is imádom a termászetet és a Balcsit. De... Ne legyünk naivak! A valóban fontos közösségi fejlesztések sok pénzbe kerülnek és arra nem tolonganak a befektetők.A pénzt viszont az idegenforgalom hozza.A szük rétegről annyit ,hogy Füred kapta a Hild-dijat! Ötcsillagos vendégek pedig nemigen vannak ,mivel ez lenne az első ötcsillagos szálloda ,mindössze 40 szobával!

#4 - Réz Ádám - 2011.02.11. - 12:49:03

KedvesDodo!

Ez a nagy reformkori "déjá vu" érzés egyre többe kerül városunk lakósainak, amikor egy kisebb szűk réteg tetszésének megfelelő beruházások miatt a városban elmaradnak sokkal fontosabb közösségi fejlesztések.
Nemcsak vitorlázó és ötcsillagos vendégekből él ez a város, a Balaton part túlzsúfolása meg már néha zavaró is egy kicsit a nyugalomra és a természetben gyönyörködni vágyó embereknek.

#3 - dodo - 2011.02.11. - 09:46:24

Szerintem nagyon szép.Sokszor láttam régi képeslapokon ,kiadványokban .Örülnék ,ha újra épülhetne.A zsufolt tömbépületek nekem se tetszenek ,lásd Kéki utcai zöldterület beépitése.Ez viszont egész más:egy patinás,gyönyörü és egyedi régi épület újjáépitése.Ami mellesleg a múlt század első felében is a "reformkori" városrész látképéhez tartozott!

#2 - Fecske - 2011.02.09. - 16:19:39

Egy kicsit fura nekem is, pedig én aztán semmi újnak nem vagyok az elrontója...

#1 - Kovács Béla - 2011.02.08. - 13:45:21

Ha valaki utánanéz a cégnek a neten nem a mecénás szó jut először a képernyőjére, de ez mellékes .A gazdag emberek a városunkban is azt építenek amit akarnak , lásd lakópark szerű zsúfolt tömbépületek.De én akkor se akarom ezt látni a sétányról!!!

 

STATISZTIKA

Összes megtekintés: 3355

Mai megtekintés: 9

Utolsó: 2024.12.11 08:07:08

ADATLAP

Forgatás napja: 2011.02.07

Sugárzás napja: 2011.02.09 (1020. adás)

Videó hossza: 0:05:45

Szerkesztő:

Csorba Kata

Operatőr:

Steiner Péter

Vágó:

Steiner Péter

Riportalany:

Dr. Bóka István polgármester, Balatonfüred

Gyetvai Zsolt tulajdonos, Gyetvai Fivérek Zrt.

 
 
Minden jog fenntartva.  Copyright © 2005-2024 Füred Stúdió Televíziós Kft.  |  Moderálási alapelveink  |  Adatkezelési elveink  |  Developed & Designed by GEKKOSOFT